Możesz woskować folię, ale musisz się upewnić, czy produkt, którego używasz nie zawiera nafty w stężeniu powyżej 5%. Musisz również unikać wosku zawierającego barwniki. Dla najlepszych rezultatów polecamy zastosować XPEL Flawless Finish Sealant do folii PPF o nieskazitelnym wykończeniu. Produkt ten został specjalnie opracowany do użytku z foliami zabezpieczającymi lakier na bazie poliuretanu, dla zapewnienia maksymalnej ochrony i połysku. Produkt nie zawiera żadnych składników, które mogłyby przyczynić się do odbarwień.
Tak. Folię zabezpieczającą lakier można instalować na dowolnej gładkiej, lakierowanej powierzchni.
Folie ULTIMATE PLUSTM oraz STEALTHTM mają 10-letnią gwarancję. Gwarancja obejmuje: żółknięcie, plamy, odwarstwianie, pęknięcia, łuszczenie, pęcherzyki powietrza, itd. Informacje dotyczące gwarancji można znaleźć na stronie Informacje o Gwarancji.
Tak. Procedura wygląda identycznie, jak w przypadku normalnego lakieru: rozprowadź środek smarujący na powierzchni, taki jak wodę z mydłem, a potem delikatnie przetrzyj powierzchnię glinką. W przypadku uporczywych śladów po owadach, ptasich odchodach, czy plam po wodzie z dużą zawartością kamienia, zastosuj uniwersalne środki myjące jako środek smarujący dla glinki.
ULTIMATE PLUSTM nie wymaga żadnej specjalnej pielęgnacji. Jednak folia wytrzyma dłużej i będzie łatwiejsza w czyszczeniu, jeśli dwa razy do roku zaaplikujemy XPEL Flawless Finish Sealant do folii zabezpieczającej lakier o nieskazitelnym wykończeniu.
Wszystkie nasze folie można instalować na powierzchnie chromowane, chociaż efekt końcowy będzie trochę się różnił. Sugerujemy, aby instalator nałożył niewielki fragment na powierzchnię, aby ocenić efekt.
ULTIMATE PLUSTM posiada 10-letnią gwarancję, w tym na żółknięcie. Informacje dotyczące gwarancji można znaleźć na stronie Informacje o Gwarancji.
Tak, mamy błyszczącą czarną folię chroniącą lakier. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj, ULTIMATE PLUSTM BLACK.
Powłoka przezroczysta to warstwa samo-regeneracyjna, a jej grubość to ok. 13 mikronów. Jeśli ta warstwa zostanie spenetrowana, folia traci właściwości samo-regeneracyjne.
Tak, możesz poszukać naszych zestawów gotowych lub zadzwonić do naszego zespołu obsługi klienta 222 477 111. Instalacja może być trudna, jeśli nie masz doświadczenia lub nie przeszedłeś żadnego szkolenia, dlatego sugerujemy zlecić aplikację jednemu z naszych wykwalifikowanych instalatorów. Aby znaleźć instalatora w swojej okolicy, użyj Lokalizatora instalatorów.
Nie. Stopień absorpcji uderzeń folii zabezpieczającej lakier sprawia, że współczynnik załamania światła folii jest inny niż indeks przedniej szyby. Z uwagi na tę różnicę, połączenie ich spowoduje zniekształcenie w polu widzenia, które nie może mieć miejsca.
Tak. Nasi instalatorzy są dostępni na całym świecie. Aby znaleźć instalatora w Twojej okolicy, skorzystaj z Lokalizatora Instalatorów.
Tak, TRACWRAPTM można nakładać na folię samoprzylepną
Z uwagi na fakt, iż produkt jest instalowany przez niezależnych instalatorów, koszt różni się znacznie w zależności od lokalizacji, stawek za robociznę, a także poziomu doświadczenia instalatora. Aby otrzymać kosztorys od lokalnego instalatora, skorzystaj z Lokalizatora Instalatorów XPEL
Zawsze najlepszym wyjściem jest skontaktowanie się z instalatorem XPEL w pierwszej kolejności i omówienie wszelkich wątpliwości. Dokładamy wszelkich starań, aby sieć instalatorów była jak najlepsza. Jeśli jednak Twój instalator nie może Ci pomóc, prosimy o kontakt z naszą obsługą klienta. Nasz zespół skontaktuje Cię z Przedstawicielem XPEL w Twojej lokalizacji, który spróbuje Ci pomóc.
Tak. Każda gładka powierzchnia lakierowana może zostać pokryta folią ochronną.
Folię zabezpieczającą lakier można instalować na dowolnej gładkiej, lakierowanej powierzchni. Jednak biorąc pod uwagę dość sztywny zakres tolerancji wagi, równowagi oraz inne czynniki obowiązujące w przypadku samolotów, zalecamy skonsultowanie się z producentem samolotu.
W zasadzie nie ma konieczności woskowania STEALTHTM, jednak, jeśli chcesz to zrobić, polecamy XPEL Flawless Finish Sealant do folii zabezpieczającej lakier o nieskazitelnym wykończeniu. Nakładając sealant, rób to na małych obszarach, starannie wycierając jego nadmiar przed przejściem do następnego obszaru.
Tak. Ale odczekaj 48 godzin po instalacji folii, aby całkowicie się utwardziła.
Rozpuszczalnik do farb akrylowych czy inne rozpuszczalniki na bazie ksylenu nie uszkodzą folii, pod warunkiem, że taki rozpuszczalnik nie nasączy jej, czyli nie będzie miał z nią kontaktu przez długi czas. Aby użyć tego typu rozpuszczalnika na folii (w celu usunięcia uporczywych zabrudzeń, itd.), nanieś ten produkt na ściereczkę z mikrofibry i przecieraj folię przez jedną lub dwie minuty. Jeśli zabrudzenie nie zostało usunięte, odczekaj aż rozpuszczalnik odparuje i powtórz czynność.
Tak, XPEL można instalować na sprzęcie wodnym, jednak musisz zapoznać się z gwarancją na taki sprzęt.
Tak, myjki ciśnieniowe można stosować na folie zabezpieczające lakier XPEL, jeśli folia całkowicie wyschła po instalacji (zazwyczaj jest to 48 godzin) i pod warunkiem, że woda pod ciśnieniem nie jest kierowana bezpośrednio na krawędzie folii.
Poza najprostszymi panelami karoserii, nakładanie folii zabezpieczającej lakier wymaga sporego doświadczenia i szkolenia, aby wyniki były zadowalające. Zakrzywienia obecne na większości powierzchni wymagają naciągnięcia i ściśnięcia folii w kontrolowany sposób, aby zapewnić odpowiednie przyleganie bez uszkodzenia kleju. Dlatego zdecydowanie zalecamy, aby folia była instalowana przez profesjonalistów.
Zależy to od powłoki. Niektóre mogą dodawać głębi wykończeniu, a inne mogą dawać niepożądany blask. Zalecamy sprawdzenie powłoki na kawałku niezużytej folii lub w niewidocznym miejscu przed nałożeniem jej na zabezpieczony panel. Polecamy zastosować powłokę ceramiczną FUSION PLUSTM, zaprojektowaną dla lakieru i folii zabezpieczającej lakier XPEL.
Uszkodzenie lakieru przez folię zabezpieczającą lakier jest bardzo mało prawdopodobne. Na dzisiejszych nowoczesnych liniach montażowych minimalna siła wiązania to 16 MPa, a maksymalna 25 MPa – pomiędzy panelem a lakierem – w zależności od koloru, opalizacji czy systemu. Siła wiązania naszej folii względem lakierowanej powierzchni w normalnym stanie (zaraz po instalacji) wynosi 0,0753 MPa. Nawet po kilku latach działania ciepła i promieni słonecznych, wiązanie pomiędzy folią a lakierem wzrasta do zaledwie 0,17 MPa. W najgorszym scenariuszu, siła wiązania lakieru fabrycznego do panelu jest ponad 94 razy większa niż naszej folii do lakieru. W najlepszym scenariuszu, lakier jest 332 razy silniejszy. Jednak zalecamy usuwanie folii przez profesjonalistów zgodnie z naszymi opublikowanymi wytycznymi.
Tak. XPEL można nakładać na folię winylową oraz grafikę. Jednak w przypadku twardych krawędzi, przez które folia musi przejść (tak, jak w przypadku pasów), wzdłuż takiej krawędzi mogą powstać pęcherze powietrza.
Tak, XPEL można instalować na reflektorach oraz światłach przeciwmgielnych.
Polecamy XPEL Rinse Free Car Wash – środek do mycia bez spłukiwania, w połączeniu z XPEL Detail Spray oraz Ceramic Boost dla jeszcze lepszej czystości i nieskazitelności.
Tak. Chociaż folię można instalować na poprawkach lakierniczych niezależnie od ich jakości, najlepszy efekt uzyskamy, gdy taka powierzchnia zostanie wyszlifowana i wypolerowana po nałożeniu lakieru.
Tak. ULTIMATE PLUSTM można aplikować na każdą gładką powierzchnię, jednak należy zachować ostrożność przy elektronice i/lub przełącznikach, aby płyny instalacyjne nie przedostały się do wrażliwych miejsc.
Tak. ULTIMATE PLUSTM można aplikować na każdą gładką powierzchnię, jednak należy zachować ostrożność przy elektronice i/lub przełącznikach, aby płyny instalacyjne nie przedostały się do wrażliwych miejsc.
XPEL Film Cleaner został zaprojektowany do usuwania zabrudzeń i tłustych śladów z folii zabezpieczającej lakier, które z czasem powodują żółknięcie. Aby usunąć zabrudzenia spowodowane np. śladami po owadach, ptasimi odchodami, itp., należy użyć rozcieńczalnika acetonowego lub do lakieru i miękkiej ściereczki z mikrofibry.
Krawędź folii może być widoczna w zależności od kąta patrzenia. Jednak ludzi zwykle jej nie dostrzegają, chyba że szukają jej celowo. Jeśli jednak samochód jest zabrudzony, to brud i pył mogą osadzać się wzdłuż krawędzi folii, przez co staje się bardziej widoczna. Po wyczyszczeniu samochodu, krawędź znowu będzie niedostrzegalna.
Samoregeneracyjna przejrzysta warstwa clearcoat folii ULTIMATE PLUSTM oraz STEALTHTM została zaprojektowana do samo-naprawy drobnych zarysowań powstałych np. w myjni. Jeśli odłamek przeszedł przez całą powłokę przejrzystą folii, właściwości samoregeneracji zostały utracone. Jedynym wyjściem będzie wymiana takiego fragmentu folii.
Można użyć preparatu do usuwania kleju do ogólnego zastosowania, który można dostać np. w sklepie z częściami samochodowymi.
Gwarancja na folie z serii ULTIMATE PLUSTM przechodzi na kolejnego właściciela samochodu z umową sprzedaży.
Nie, folia raz założona i zdjęta nie może być ponownie zakładana.
Wszystkie nasze folie zabezpieczające lakier można instalować na powierzchniach aluminiowych i szczotkowanych. Jednak ich wygląd może się zmienić w niewielkim stopniu w zależności od wybranej folii. Sugerujemy, aby instalator nałożył niewielki fragment folii na powierzchnię dla sprawdzenia efektu.
Zalecamy XPEL Flawless Finish Sealant do folii zabezpieczającej lakier o nieskazitelnym wykończeniu. Produkt ten został specjalnie opracowany do użytku z foliami zabezpieczającymi lakier na bazie poliuretanu, dla zapewnienia maksymalnej ochrony i połysku. Produkt nie zawiera żadnych składników, które mogłyby przyczynić się do odbarwień. Aby dodać nieskazitelności oraz ułatwić czyszczenie, polecamy XPEL Detail Spray i/lub Ceramic Boost.
Woski, preparaty uszczelniające i zabezpieczające mają na celu głównie zredukowanie energii powierzchniowej, tym samym ułatwiając czyszczenie, itd. Obniżenie energii powierzchniowej zmniejsza przyczepność folii względem lakieru i w dłuższej perspektywie może powodować problemy z przyleganiem. Dlatego przeważnie sugerujemy usunięcie tego typu produktów przed instalacją XPEL. Jeśli takie powłoki muszą zostać nałożone, zalecamy ich aplikację na folię zabezpieczającą lakier.
Tak, powłoki można aplikować na folie. Nałożenie takiej powłoki nie zakłóca właściwości samo-regeneracji. Powłoki dodają ochronną warstwę na folię. W zależności od powłoki, mamy do czynienia z różnymi właściwościami. Prosimy o kontakt z instalatorem lub firmą zajmującą się powłokami. Dodatkowa warstwa powłoki, w zależności od jej rodzaju, może mieć właściwości samoregeneracji lub może ich nie posiadać. Gdy powłoka zużyje się i jej stan ulegnie pogorszeniu, właściwości samoregeneracji folii ULTIMATE PLUSTM oraz STEALTHTM pozostaną bez zmian. Polecamy zastosować powłokę ceramiczną FUSION PLUSTM. Nasza powłoka ceramiczna została specjalnie opracowana do aplikacji na lakier oraz na folię XPEL zabezpieczającą lakier.
Zobacz schemat na stronie pielęgnacji filmu. Użyj parownicy lub opalarki, aby zmiękczyć i rozgrzać klej. Dzięki temu uzyskamy najlepszy efekt, a resztki kleju, jeśli w ogóle się pojawią, będą znikome. Wszelkie pozostałości można usunąć za pomocą łatwo dostępnych zmywaczy do kleju, które są bezpieczne w użyciu z lakierami.
Oferujemy wycięte wzory na progi dla większości pick-upów i SUV-ów, które mogą być zainstalowane przez naszą sieć niezależnych instalatorów. Skorzystaj z Lokalizatora Instalatorów, aby znaleźć instalatora w Twojej okolicy. Mamy także zestaw progów do samodzielnej instalacji, który zwiększy ich ochronę. Ten produkt dostępny jest jako folia ULTIMATE PLUSTM lub ARMORTM. ULTIMATE PLUSTM to nasza przezroczysta samoregenerująca się folia zabezpieczająca lakier. ARMOR to czarna, chropowata folia o strukturze podobnej do sprayu.
Jeśli tylko Ty i Twój instalator jesteście w stanie podjąć to ryzyko, to folia nadaje się do tego, jak najbardziej. Dysponujemy także projektami dla większości paneli karoserii dla niemal każdego pojazdu, które umożliwiają instalację bez konieczności demontażu pojazdu.
Tak, możesz zainstalować pasek winylowy na folii. Zalecamy odczekać 48 godzin po aplikacji folii, aby nałożyć pasek winylowy. Jeśli usunięcie paska zostanie wykonane prawidłowo, folia nie zostanie uszkodzona.
Tak się zwykle dzieje z foliami zabezpieczającymi lakier wszystkich producentów. Ma to związek z różnicą współczynnika załamania światła pomiędzy warstwą folii a lakierem na samochodzie. Jest to najbardziej widoczne na złożonych i zakrzywionych powierzchniach, ponieważ folia musi być rozciągnięta na takich obszarach, aby zainstalować ją bez żadnych marszczeń. Gdy folia jest naciągana, staje się nieznacznie cieńsza w tych miejscach, co powoduje złudzenia optyczne, typowe dla okularów z polaryzacją. To zjawisko może też mieć miejsce na płaskich powierzchniach, gdy instalator musi zastosować rozwiązanie, takie jak alkohol i woda, aby uzyskać wymagane wiązanie z lakierem. Dzieje się tak na skutek różnicy w lepkości płynów oraz jej wpływu na własności przyczepności. Taki efekt optyczny w przypadku okularów z polaryzacją jest również spotykany na innych wielowarstwowych powierzchniach (nie tylko na folii zabezpieczającej lakier) wykonanych ze szkła i plastiku.